Ett måste när man har eget stall..

Är att varje år köra in hö och halm. Att köra hö stod på schemat idag. Det var 32,5 grad i skuggan och vi var jätte varma.


Detta är två av de tre lassen vi körde. Sammalagt körde vi cirka 400 balar.

När jag skriver körde menar jag att vi tar höet in på gården sedan har vi en balbana som man lägger balarna på så går de upp på vårt loft eller höskulle eller vad man nu säger. Väl där uppe lavar man höet. Där nere som jag alltid står ser man till att där kommer balar på bandet hela tiden. Det är inte så lätt som det låter. Det tar sjukt långt tid och är jätte tyngt. Men när det väl är gjort har man hö för ett helt år. Vilket är underbart!


Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn stövelväska ifrån Kingsland

Härligt med hököre tycker jag! :) Dock måste man ju inte göra det bara för man har eget stall. Vi har ingen mark utan köper hö

2010-07-03 @ 21:39:00
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Delta i veckans läsare :)

vi tog in över 600 balar xD Det var hemskt, först lägga i ordning de i vagnen sen uppe på logen.. Men snacka om att man känner sig väldigt vältränad :D

2010-07-06 @ 22:10:40
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0