Senaste tiden

Har jag haft det väldigt stressigt. Hästarna har gått lite på halvfart. Jag har jobbat en massa redan på ett tungt schema har jag fått jobba över en massa igår kväll jobbade jag tex över en hel timme. En timme blir lätt mycket och på redan ett tungt schema.

Träningen denna veckan blir det ingenting av, jag hinner inte och jag var på träningstävling i Måndags med Cola. När fredagen är kommen och nästan över är jag ledig i 5 dagar, ska bli underbart skönt!

Cola är inte helt enkel. Vi har lite smått problem med henne. Hon hoppar över staketen. En dag när vi skulle ta in hästarna så hörde vi något på stora vägen (90 väg). Då var Cola där ute. Bara att springa ut på vägen och fortast möjligt fånga henne. Hon klarade sig trotts alla odds utan några skador. Hur hon har klarat av att hoppa över två staket och hoppa ut på stora vägen är för oss fortfarande ett mysterium. Men huvudsaken är att hon är hel.

Sedan den dagen får jag och min mamma turas om att sitta ute hos hästarna. Men Cola bestämde sig ändå en dag då mamma satt där ute för att hoppa över staketet. Som tur var fick mamma in Tari och det blev ingen skada skedd och Cola gick in i stallet. I snart är staketet på "andra" sidan som vi kallar det klart. Vi har fått bygga högre staket för att Cola inte ska kunna hoppa över det i samband med att vi ska byta brädor ut med vägen.


Kommentarer
Postat av: alle

snygg ponny:)

2010-07-15 @ 13:52:10
URL: http://alexandrahultberg.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Fin blogg! =)

2010-07-16 @ 14:28:31
URL: http://puissance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0