Träning för Carro

Idag tränade jag Cola för Carro, det var första gången jag tränade henne och första gången jag hoppade henne (sedan hon blev min, har hoppat henne lite när jag provade henne).

Cola gick jätte fint in i transporten, men skrapade en hel del på vägen till träningen. Men på vägen hem stod hon helt stilla.

Till träningen. Började med att rida runt lite i trav och galopp, det gick jätte bra. Förutom att jag glömde att man ska använda yttersidan. När man inte använder yttersidan hamnar man någon annanstans än på banan helt enkelt.
Sedan började jag hoppa ett litet kryss, men jag glömde att man ska hålla benen om trotts att hästen är jätte pigg. Men efter några gånger gick det jätte bra. Sedan hoppade jag två hinder på en 8:a och det gick också jätte bra förutom yttersidan som jag inte alls hade någon som helst kol på. Sedan hoppade jag en liten bana och det gick också jätte bra. Hoppade i banan en liten kombination med och det var inga som helst problem.

Jag måste tänka på att inte:
* Jaga iväg henne.
* Ha lagom fart.
* Använda yttersidan.

Mamma lovade att hon skulle ta kort idag, vet ni hur det slutade? Jo prat monstret stod och pratade med någon och höll inte ens i min kamera. Tyvärr. 

 

Kommentarer
Postat av: Karro

höhöh! ber om ursäkt för min lilla pappa ;D

2010-07-08 @ 12:15:04
URL: http://karolinaae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0