Träningstävling Måndag

I måndags var jag och Cola på träningstävling. Då hade jag bara haft henne i ungefär 1½ vecka. Men iom tufft schema bestämde vi oss för att åka på Träningstävling istället för träning. Pga att vi inte haft henne så länge valde jag att starta två väldigt låga klasser.

80cm
Cola var väldigt lugn och lyssnade riktigt mycket på mig på framridningen. Även vägen dit skötte hon sig exemplariskt skönt att veta. På framhoppningen däremot var det full rulle. Jag fick inte riktigt stopp på henne där efter hinderna. Hon hoppade fint utan att titta på någonting.
Inne på banan nollade hon utan några problem. Dock väldigt svår att svänga och det blev oryttminskt. Men jag har ju aldrig tidigare hoppat bana på henne.


90cm
Var tre starter efter 80cm. Red inte fram så mycket bara in på banan igen efter lite återhämtning. Denna gången var där en häst i hagen som sprang lite och gnäggade. Detta fick Cola att tappa koncentrationen på de hon skulle göra så att vi rev 4:an sedan var där alternativ hinder till banken, jag hoppade ej banken. Sen 7:an var också vattengrav eller alternativ, jag valde alternativet villket var 4:an på andra hållet. Banpersonalen blev aldrig klar med hindret så jag fick göra volt efter volt där tills domaren säger till dem om dom ska bli klara någon gång? Jag får inte till någon bra anridning och det blev en rivning där med.


Resultatet av dagen är jag väldigt nöjd med! Cola uppförde sig exemplariskt hela tiden.

Kommentarer
Postat av: johanna

fin blogg ! :) kul att det gick bra :)

vart hoppade ni nånstans? (:

2010-07-16 @ 21:19:02
URL: http://miioominmiioo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0