Carro träning

Till träningen kom jag inte med dem bästa förutsättningarna men träningen gick bra idag tyckte jag.


Denna övningen gjorde vi från båda håll. Började med att göra det med bara ett räcke istället för oxern i mitten. Jag skrev 1: 6 galoppsprång, då rev jag det på 6 på de stället och 5 på de andra stället.

Tari var jätte duktig i början, vi fick in för många galoppsprång ibland, det är bara positivt för Tari som tidigare har bara rusat och inte alls velat korta sig.

Hoppade det upprepande gånger, det gick riktigt bra. När det blev högre över 1,10, då började Tari tycka att det blev jobbigt att korta sig till 6 galoppsprång, då stannade hon en gång, men då hade jag inga ben.

När det blev oxer och högre hade jag ben och hon stannade ändå, bara när vi kortade jätte mycket och i slutet. Men sen när jag red på 5 och 4 hoppade hon det hur bra som helst.

Jag måste träna på att rida i kortare galopp med henne så att hon blir riktigt stark i den.


Next träning är på lördag, dressyr träning. Ska bli riktigt spännande och se hur det går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0