Dagens ridning

Idag red jag Tari ute på vallen eller där dom precis tagit gräs. Tränade mycket backträning, backarna där är rätt branta och det är perfekt att träna det i alla gångarter. Tari var riktigt duktig och höll sig på mattan trotts nära springande rådjur och lite annat. Tränade backar ett bra tag, sen fortsatte jag på plan mark med traven gjorde en massa lösgörande arbete och öppna samt skänkelvikningar. Hon var finare än någonsin.
Skrittade av henne och tog in henne.

När jag hoppar av henne och tar in så märker jag att hon bara har en framsko, skit tänkte jag. Tog in henne i boxen, hela hoven var helt hel, inte ens flisad.

Gick ut och började leta, gick direkt på den vid en backe, den var inte lite 8:ad utan där skiljde dryga decimetern mellan de olika sidorna på skon. Skönt att ha hittat det i alla fall. Ni som undrar om jag red fort i och med att skon åkte av, jag gjorde precis tvärt om red i lugnt och samlat tempo för hon behöver lära sig korta sig och bygga mer muskler i ryggen.


(Ni som är hästmänniskor och bor i nordvästra Skåne eller Skåne överhuvud taget borde känna igen gården ni skymtar i bakgrunden, den är känd inom hästbranchen.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0