Dagens ridning

Idag efter fotograferingen red jag Tari hemma.

Hon var en helt annan häst än hon varit tidigare, de märktes att träningen igår gav resultat. Nu vet jag exakt hur jag ska rida henne för att hon ska gå på tyglen hela tiden och inte fuska. Hon gick riktigt fint och stadigt i traven i slutet. Jag tränade mycket övergångar från trav till skritt och att hon skulle behålla formen även i övergångarna. I galoppen var hon riktigt fin för att vara henne, hon gick mycket på tyglen och var inte alls så stark som hon brukar vara. Det gick även att korta galoppen på henne.

Hon var riktigt duktig idag, visst det finns alltid saker att jobba med men hon var super duper bra idag. Kul att träningen igår gav resultat. Dagar som idag vill man aldrig hoppa av henne!

OBS använd hjälm när ni rider!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0