Dagens ridning

Idag red jag Tari på banan hemma. Ett pass då jag tänkte trimma henne ganska mycket.

Jag red skänkelvikningar, öppna. Sedan började jag rida serpentiner men inte vanliga serpentiner utan jag red henne runt inner skänklen så hon gick som öppna i både bågen och på rakt spår. I mitten saktade jag av och skrittade tre steg, började trava igen och flyttade henne för andra skänklen så hon gick som öppna där med också upprepade jag detta. Det gäller att ha kol på både inner och ytterskänklen. Har man bara kol på inner så blir det lätt att man glider jätte långt ut och det blir ingen direkt båge.

Efter det red jag serpentiner i galoppen med, saktade av vid medlelinjen. Sedan började jag träna på vår svårighet och det är att korta galoppen, efter ett litet tag gick det riktigt bra i höger varvet. Vänstervarvet var mycket svårare, men tillsluts funkade även det. Men detta måste jag öva mycket mer på känner jag. Det är bra när man hittar speciella saker att träna på hela tiden. Men man kan inte träna en sak hela tiden men man kan försöka få in den saken i alla passen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0