Dressyrträning

Idag tränade jag och Tari dressyr i Åstorp privat för Ditte Egholm Hebsgaard.

Hela träningen gick ut på att jag skulle få Tari rund och gå på tyglen i en bra form.
Lite halv tråkig träning då jag bara red rakt fram eller på en volt i 45 minuter. Det märks att dressyrträningar är annorlunda mot hoppträningar, jag vill att det ska hända lite mer tex öppna, sluta. Jag skulle dessutom rida i samma tempo hela tiden, det förstår jag inte riktigt.

Jag måste tänka på: 

* När Tari inte vill gå på tyglen ska jag ställa henne mycket inåt och använda skänkelen rejält 

* Vara tuffare vid Tari så hon ska gå på tyglen hela tiden, så hon inte fuskar och tar upp huvudet.

* Tänka på att trampa ner mycket i vänster (speciellt i vänstervarvet).

* Se till att jag inte viker mig i vänstervarvet, vilket jag gärna gör.
 

Ditte sa många gånger att jag har en fin häst, inte undra på de Tari har ju lite talang, med en godkänd dressyrhingst som helbror!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0