Produkt test

Jag har läst ganska mycket om denna produkt


När jag var på Granngården förra veckan passade jag på att köpa hem en burk. Nu håller jag på att testa den för fullt. Den verkar ge resultat mot både lukt och det har blivit torrare i Taris box. 


Från tillverkarnas sida står det så här om produkten.

Stalosan F förbättrar stallmiljön eftersom produkten bland annat sänker smittrycket genom att minska tillväxten av bakterier, svamp, virus, coccidier samt eliminera antalet spolmaskägg och antalet fluglarver.

Stalosan F binder skadlig ammoniak- och svavelgas vilka irriterar samt skadar djurens slemhinnor och på sikt kan försvaga motståndskraften mot infektioner. En annan god egenskap är att Stalosan F absorberar fukt vilket innebär att produkten torkar upp stall- och boxgolv. Torra golv och boxar förbättrar hov- och klövhälsan samtidigt som det minskar förbrukningen av halm och annat strömaterial.

Någon som har erfarenhet av Stalosan F?


Kommentarer
Postat av: caroline

jag brukar använda det, vet inte om det hjälper direkt men känns fräschare iallafall att ta död på lite bakterier hehe

2010-06-08 @ 17:10:23
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: AMandesjälv!

Vi fick för länge sedan med en sådan burk när vi köpte en pall med spån.. Mamma använde det ibland och det funkade riktigt bra! Så idag har vi faktiskt varit och köpt en ny burk då mitt 9åriga sto kissar så bedrövligt mycket! Faktiskt försvinner lukten och boxarna blir fräschare! :D

2010-06-08 @ 21:09:16
URL: http://amandeafugglas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0