Skumt?

Jag har en sadel på annons på de stora annonssidorna. Jag fick ett svar på Hästnet på annonsen de löd så här:

Jag är glad att höra från dig, jag verkligen uppskatta det. Jag är en oceanograf och är för närvarande på havet just nu är jag köpa denna produkt för min dotter. Jag kan bara betala via banköverföring som jag har tillgång till mitt bankkonto online. vänligen komma tillbaka till mig med dina bankuppgifter så jag kan gå vidare med betalning och efter det att betalning har gjorts, skall jag sända en plocka upp agent som kommer att plocka upp objekt från din adress.
Jag väntar på ert slutpris.
Hälsningar

Varken undertecknat eller någonting? Lägg även märke till objekt? Det är en sadel. Lägg även märke till den dåliga svenskan och meningsbyggnaden?

Jag tänker inte svara på detta. Det känns som man öppnar dörrarna för tjuvar? För visst känns den väldigt oseriös? Någon som vet vad en oceanograf är? om det ens existerar?

Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn stövelväska ifrån Kingsland

Många får sådana där mail och det verkar vara folk ifrån andra länder som anv. någon slags översättning, ex. google translate och meningarna blir ju väldigt märkliga då! ;) Har fått annonssvar på en häst där någon erbjöd betalning med check också, och det ska man akta sig för.

2010-06-22 @ 19:54:24
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: nicole hartwig - hästblogg

det där är människor som vill ha dina bankuppgifter och som sen när de får dem tar alla dina pengar. :) man ska inte svara på såna mail och var försiktig med vem man ger sin personliga uppgifter till :)

2010-06-24 @ 16:24:45
URL: http://nicolehartwig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0