Carro Träning

Idag tränade jag för Carro. Kan inleda med att säga som Carro sa att det gick bra när björnen hade vaknat och ställt in sig.

Tari var seg och trött på framridningen, jag bara ignorera de. Sen började vi hoppa, då började hon med att stanna två gånger på olika hinder. Hon var inte alls framme för skänklen alls. Sen hoppa jag banan, första gången fick jag in ett galoppsprång för mycket överallt! Nästa gång jag hoppade banan fick jag in ett galoppsprång för LITE! vad hände där? Jo, Tari vaknade och blev helt speedad ni vet ston.

Nästa gång när jag skulle hoppa banan låg den på 1,20-1,35 och det gick jätte bra. Jag måste försöka få igång Tari och rätt antal galoppsprång. Hon är lite så allt eller inget, sakta eller fort. Där finns inget mellanting. Nu har man börjat märka att Tari är lite bekväm av sig med. På första hindret ibland orkar hon inte hoppa och bara blir sur, men kommer man jätte fel till ett annat hinder mitt i banan då hoppar hon det utan problem.

Tari var jätte duktig i alla fall. Hon blir alltid hemskt speedad när man hoppar banan mer än en gång, de gäller att ställa om ridningen till hur hennes humör är.

Jag måste verkligen ta lite nya vårbilder snart! Våren kom hit UTAN regn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0