Carro träning


Idag tränade jag för Carro tillsammans med Karin. Jag ville mest ha en bra känsla och lite tips till årets första tävling, första tävlingen som Young Rider, första tävlingen Tari får gå omhoppning. Mycket på en gång helt enkelt. Risken finns att hon spårar ur på tävlingen, hon var bra laddad idag till träningen.



Som framridning började vi med att trava och galoppera över bommarna (jag ville detta då det var de som INTE funkade på träningen för Ulrika Hedin). Idag gick det dåligt i början, Carro sa att jag skulle använda mer ben och mindre hand, lätt när man sitter på ett krutpaket. Men när jag väl fick till det så gick de skit bra.

Började sedan hoppa den lila serien, bom, litet hinder, lite längre räcke, ett galoppsprång oxer. Detta gick skit bra, dock inte efter hindret, jag fick göra halt. Tari busade lite för mycket då, vilket hon har en tendens till att göra efter studs och serier.

Hoppade därefter den lilla banan som jag ritade upp, först en gång lågt, jag hade undertempo som vanligt till första hindret, och red iväg alldeles för mycket på sista. Korrigerade detta och hoppade sedan banan på 1,10 ungefär och det gick jätte bra!












Kommentarer
Postat av: Lamia

Jag tror Mantorps travshop har dom, googla på "skobeskyddare" :)

2010-03-11 @ 19:12:40
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: tuva

Vart står din häst ?? :)

2010-03-14 @ 17:35:12
URL: http://hoppetossans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0