Dagens ridning

Idag red jag Tari hemma på banan, precis som igår.

Idag gjorde jag många övergångar, formade Tari runt innerskänklen. Mamma tog ut ett hinder så jag skulle hoppa ett litet kryss, resultatet blev inte så bra. Tari var överladdad och bara busade rundor. Jag fick lägga flera volter innan jag kunde hoppa hindret, sedan gick de hyfsat

I morgon ska jag träna för Carro. Det är alltid kul att träna själv eller två, det är så underbart. Man får så mycket hjälp då och man kan säga exakt vad man vill träna på och man får träna på just det. Det är perfekt nu när jag har tränat en gång för Ulrika Hedin. Så sakerna som inte gick bra där, har jag sagt till Carro så tränar jag vidare på dom för Carro. Perfekt så ska det vara.

I början på April är nästa träning för Ulrika Hedin. Alltid lite kul att träna för någon annan tränare ibland, alltid bra med nya tips och idéer Sen är där en träning till för Ulrika i maj med. Så det är en gång i månaden.

Hur tränar ni? För samma alltid eller ni varierar? Grupp? Privat?

Jag tänkte på hur länge jag tränat för Carro för någon dag sedan. Jag har tränat för henne sedan hösten -04 med andra ord ganska länge. Men när jag har haft fler än en häst att träna så har jag ibland kompletterat med andra tränare vissa perioder.


Kommentarer
Postat av: Julia - Ryttarliv

jag brukar träna dressyr och markarbete för privattränare och hoppning i grupp med ett till tre andra ekipage :)

2010-03-30 @ 19:10:41
URL: http://ryttarliv.webblogg.se/
Postat av: Lisa

vårkänslor ! :) härligt!

2010-03-31 @ 17:54:24
URL: http://lisakoukila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0