Dagens ridning

Åkte upp till Vantinge, som vanligt, jag börjar bli riktigt trött på det, men tyvärr tillåter vädret inget annat.

Dom harvade så vi fick vänta en stund tills det blev klart. Jag red fram som vanligt, gjorde skänkelvikningar och öppna. Hon var riktigt fin i ena varvet andra gick sämre. Hon var sur idag. Där var hinder så jag passade på att hoppa två små små kryss. Jag brukar ibland göra detta för att kolla av lydnaden och så allt funkar. Men i vänster svängar är Tari jobbig och börjar bocka och trycker sig mot ytterskänklen. Jag måste börja använda skänklen och yttertygeln mer då går hon bättre, gjorde detta och då gick det riktigt bra.
I galoppen är hon stark och sprattlig, men i slutet när hon blev lite mer arbetad gick hon bättre. Hon är trotts allt inte så gammal och har hunnit med att ha föl och är sent inriden.  


Jag vill tävla. I år är det omhoppning som gäller!


Kommentarer
Postat av: annie

du är utmanad, gå in på min blogg :D

2010-03-05 @ 19:31:12
URL: http://anniehoppryttarinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0