Dagens ridning

Tari
Red henne hemma på banan underbart att kunna rida hemma igen. Funderar på att sätta ihop en veckoplanering till henne som innefattar lovet, får se hur de går. Hade varit kul att göra och en liten uppföljning.
Hon var lite stark och dragig i galoppen, jag är fortfarande förkyld och inte lika stark plus att jag blir skit trött jätte fort. Men mamma tycke att hon gick jätte bra idag. Mamma klagade bara på min sits, jag slappnar av alldeles för mycket hemma och det blir lite för flamsigt har jag en känsla av..

Brio
Igår var han ju jätte busig och höll på. Idag bestämde vi oss för att longera honom med tömkörningsgjord och halsförlängare (inte alls inspänd utan den verkade bara när han gick jätte högt med huvudet som en martingal). Han har aldrig gått med martingal eller inspänningar förrut. Men idag gick han jätte bra, lite trött kanske. Han kom på att när han busade eller började trava så drar han ju upp huvudet jätte mycket då tog det ju stopp. Han blev allt lite konfunderad då och stannade till. I morgon rider jag kanske honom en liten stund också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0