Forts om stövlarna...

Jag skrev ett inlägg här om att jag hade ett par stövlar som jag inte fick upp dragkedjan på.
Stövlarna ser ut så här, där är ingen resår på dom.

Lite dålig bild

Jag testade tipset jag fick av Louise i inlägget jag länkade till tidigare, tyvärr hjälpte inte det. Det var skit svårt att få i foten i stöveln (jag skulle nog blött strumpan när jag hade den i stöveln), men jag fick ändå inte upp dragkedjan. Det är inte längst upp jag inte får upp den utan det är cirka en decimeter ner, men längst upp är mina ben smalare, så där hade det funkat.

Mamma bestämde sig för att ringa till en hon känner som har varit skomakare och fråga efter tips. Hon sa att hon hade en sådan sak så man kan bredda dom, i och med att det är knappt en cm de behövs bli bredare. Så pappa fick äran att köra dit och hämta saken den ser ut så här.


Först ska man doppa stöveln i en hink, den ska bli ordentligt genomblöt så mycket det går. Därefter ska man sätta i saken och skruva åt så att det blir bredare, man kan reglera de på något sätt. Men man ska akta så man inte tar i sönder dragkedjan, man ska ta det försiktigt. Sen ska det sitta så ett tag.

Hoppas verkligen att det hjälper nu, jag har aldrig använt stövlarna, mer än när jag har försökt gå in dom dock utan resultat. Jag kan tillägga att jag köpte dom i Falsterbo -07. Jag har inget direkt behov av att använda dom egentligen då jag har två par andra. Men jag börjar bli frustrerad av att ha en massa saker som inte kommer till användning. Dom är ju trots allt snygga, och jag vill använda det jag har!

Kommentarer
Postat av: Vilja

sv: Din länk är nu upplagd ;)

2010-03-11 @ 20:36:06
URL: http://vest.blogg.se/
Postat av: ebba

Dom var superfina! :) Skrik om du ska sälja dom ;)

2010-03-11 @ 21:51:15
URL: http://brejjk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0