Godkända bakbensskydd

Det har varit stora debatter om just bakbensskydden och att där bara är två på marknaden som är godkända.
Veredus pro young och Eskadrons äldre modell.

Jag tycker att det är bra att dom har regler för hur skydden ska utformas på unghästar, men jag förstår fortfarande inte varför man har blandat i 7 åringarna i detta, antagligen för att det finns 7-års championat med.

Jag tittade runt på lite olika sidor idag och här hittade jag ett par godkända bakbensskydd till. Dessa är 150 kronor billigare än Veredus. Dessutom tyckte jag dom hade en snygg design till skillnad från andra benskydd (Veredus och eskadron är snygga skydd enligt mig).
Jag hittade även några här, till ett betydligt billigare pris 260 kr. Men dock tyckte jag inte att dom var jätte snygga, men det är helt klart ett budget alternativ till dem som inte har råd, eller lust att lägga så mycket på benskydd till sina hästar.


En del av min veredus uppsättning. Dock är dom jätte slitna, efter ett år på tävlingsbanorna!

Vet ni några andra godkända skydd?

Kommentarer
Postat av: Vilja

Hej!

Håller på o ska lägga in lite bildlänkar på bloggen, så frågar runt lite bland så mkt hästbloggar som möjligt om ev bildlänksbyte :)

Så, därför undrar jag om du vill byta länk med oss? :

2010-03-09 @ 20:54:55
URL: http://vest.blogg.se/
Postat av: ebba

Vad kostade dina young jump? :)

2010-03-10 @ 13:57:18
URL: http://brejjk.blogg.se/
Postat av: Josefine - hästblogg

Jag tycker faktiskt att det är lite larvigt att ta med 7åringarna, dom går ju faktiskt i varnlig klass och gränsen för unghästar går ju vid 6 års ålder!

2010-03-10 @ 14:29:56
URL: http://jsohlman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Glen Gordons är godkända!

2012-02-08 @ 21:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0