Tävling Röinge

Idag var vi och tävlade Tari i Röinge, jag vet två dagar i rad. Tari har lite överskottsenergi och klarar inte riktigt av i vanliga fall att hantera tävlingssituvationen utan att skena runt banan med mig som en liten fluga på ryggen. Därför bestämde vi oss för att tävla två dagar i rad och ta tag i problemen, så det inte blir så långt mellan tävlingarna.

Givetvis kommer Tari få lite vila från hoppningen fram över då hon var varit så duktig.

Reslutat:

1m 0+4 fel
Hon var sjukt fin, allt gick bra. Förtom att jag red iväg henne på någon oxer FY. I omhoppningen tog jag långa vägar och svängde bara innanför på ett ställe. Tyvärr så trillade sista bommen i omhoppningen, retligt men sant!

1,10 4fel
Tari var inte alls sig lik på framhoppningen, visst var stämningen kaotisk där när där skulle vara 4 st och där var 7! vad tänkte dom med? Men i alla fall hon stannade två gånger på räcket, första gången rejält och jag var inte alls med på det. Tari ville dessutom inte in på banan.
1:an rider jag inte alls till typ, Tari ställde upp och hoppade. Till tvåan vågade jag inte rida som jag ska och därför föll den bommen. Ryttarmiss. Men jag var så osäker sedan incidenterna på framhoppningen. Men resten av rundan gick jätte bra! Riktigt fin runda!

Om jag ska sammanfatta helgen så gick första rundan igår och sista rundan idag bäst!

Jag är mest nöjd över att jag klarade av att kontrollera henne i alla klasser förutom sista klassen igår!

Blev tyvärr ingen bild eller film från idag!


Kommentarer
Postat av: Josefine

Har Lagt upp den nu :)

2010-03-14 @ 19:49:57
URL: http://hobbyryttaren.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0