3 dagar kvar...

Nu är det bara 3 dagar kvar som Tari ska ha medicin. Två dagar har hon redan fått.

Idag började jag med att låta henne ha sin grimma på (hon får ha den på dygnet runt nu ett tag pga annars är det jätte svårt att få tag i henne). Sen började vi med att jag gick ut och skulle fånga henne. Först vänder hon sig mot en och sen tar hennes nyfikenhet över och jag fick tag i henne. Mamma kommer ut en stund senare med medicinen + äpple. Sen började Tari stegra sig, tog grimskaftet runt ett rör i boxen och sen gick det jätte bra att ge henne de, snabbt och enkelt. Igår protesterade hon mycket mer. När vi var klara fick Tari äpple, havre och en massa beröm.

Tack för era tips, men tyvärr har jag redan testat dessa när hon skulle äta "butta" resultatet blev att hon bokstavligt talat spottade ut äpplet med medicinen och matvägrade... Hon är så envis så hon matvägrar allting.

Idag efter hon fått medicinen var hon riktigt tveksam till att äta äpplet, hon är så rädd att vi stoppat någonting i det, det går inte att lura henne inte..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0