Carro träning

Idag har jag tränat för Carro igen, det var väldigt länge sedan, pga att Tari hade en infektion tidigare.

Började med att rida fram henne, jag har fortfarande problem med att jag inte kan minska galoppen på henne tillräckligt, inte bra. Sen har jag en tendens till att ställa mig på tå, fy, även det måste jag jobba bort. Det blir hårdträning nu.

Började med att travhoppa ett kryss, det gick som det gick, jag har tränat massor upphöjda travbommar här hemma så hon hoppade väldigt konstigt på de, även när det var ett räcke som låg runt 80 cm.

Sen hoppade jag en oxer för att sedan hoppa bana. I början hade jag alldeles för dåligt tryck, men det gick bra ändå. Sista hindret var två vattenmattor efter varandra och där var vatten i den ena. Tari tittade inte alls utan bara hoppade. Vi bestämde oss för att avsluta där för att hon har trotts allt haft sin infektion.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0