Dagens ridning

Tari fick gå hemma idag. Tänkte att jag skulle hoppa lite lydnadshinder idag, detta hade dock Tari inte alls samma åsikt om.. Det slutade med att jag fick ge mig.

Jag började med att rida fram henne. Rida mellan bommar och göra halt trava över en bom göra halt osv. Sen i galoppen gjorde jag över en bom halt, volt galopp över nästa bom osv. En riktigt bra övning för Tari som ibland kan bli lite stark och inte lyssna på mig.

Gjorde även lite skänkelvikningar och öppna och allting gick super. Sen skulle jag hoppa ett litet hinder eller det var två. Det gick bra första gången. Andra gången hoppar hon av alldeles för tidigt och bara drar. Tredje gången blir likadant, det är inte lönt att göra något åt de mer än att försöka göra halt efteråt och när det inte hjälper får man helt enkelt göra något annat. Hon gör bara så här hemma och på låga hinder.

Idag blev hon alldeles för ivrig och virrig. Hon fick lite kortslutning och då funkade ingenting. Jag red i helt vanlig galopp på banan, då var hon super stressad. Det var precis samma sak i traven när jag skulle trava av henne. Då gick jag istället ut i sommarhagen och travade av henne där, där slappnade hon av ordentligt och var inte alls lika stressad.

Skrittade av henne i sommarhagen också. Jag gillar min lilla Tarisen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0