Dagens ridning

Idag red jag Taran hemma på banan med en Gogue. Jag fick tips att longera henne med chambon, men Tari är väldigt bråkig att longera, då hon bara stegrar sig och skenar rundor. Därför valde jag att rida med en gogue.

Hon var duktig och fick jobba i en bättre form i galoppen. Det är mycket bättre att rida med goguen än med graman på Tari just nu. Med gramanen bara drar hon in huvudet och går bakom hand och slipper undan allt arbete.

Resultatet av dagens ridning var bra ansåg jag då hon jobbade på riktigt bra. Tränade även tempoväxlingar, sedan red jag inte så jätte länge för hon har ju haft en infektion.


Gammal hagbild


Kommentarer
Postat av: mli

Fin blogg ! Kolla gärna in på min och ge mig lite bra tips på hur bloggen kan bli bättre :)



hastemelie.blogg.se

2010-05-17 @ 20:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0