Målpyramid

Utvärdering, i december förra året skrev jag denna målpyrmaiden..



Jag har inte alls hållt denna pyramiden, pga vintern här nere i Skåne har aldrig varit så snöig och lång som den var iår. Detta har gjort att det har blivit stora förseningar.

Jag har startat 1m och 1,10 med nollor, dock inte plac i 1,10 utan precis utanför.
Jag rider inte för placering utan hon ska lyssna på mig och det ska vara kontrollerat

1,20 startade jag i söndags, dock inte med något lysande resultat (ute), men det var pga Taris infektion som var rätt regäl.

Jag kan dra slutsatserna att det har gått hyfsat bra till vad vi har tävlat, vi kom inte igång och tävlade förrän några få tävlingar i mars, sen har här varit lite tävlingsuppehåll.









Vad jag skrev att jag behöver öva på:

1. Hålla benen stilla i sprången - Dom har blivit något minimalt bättre, men det behövs mer träning och övning.

2. Rätta upp mig, blicken framåt - Detta har blivit betydligt bättre, men jag sneglar fortfarande ner lite ibland, fy. Men det känns bra att jag är på rätt väg.

3. Inte "ge mig iväg", våga vänta och rida på distansen jag får - Detta tycker jag däremot att har blivit jätte bra, det har bara hänt någon ensakta gång att jag har klantat till det. Annars har det varit jätte bra.  

Det är väldigt intressant och gå tillbaka och se hur det verkligen har gått, jätte kul. Men allt går aldrig som man har tänkt sig, det är mycket man inte visste när man skrev planeringen, men vi är på god väg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0