Tävlade igår..

Igår var jag i Perstorp och tävlade Tari, jag valde att inte berätta detta förrän jag fått mina misstankar bekräftade, vilket jag fått idag.

Tävling Perstorp

Första regionala tävlingen sedan Tingsryd (början på augusti) i fjol pga operationen med inkarna.

1,10 - 6 fel
Hon var riktigt busig på framhoppningen och hon hoppade bra där.
Banorna var svåra, några tyckte det var mer som en nationell banan. Man började med en S-linje. Så på 3:an fick jag ett stopp, jag han inte riktigt få ordning på allting och Tar Ni tittade mer på publiken. Resterande av banan hoppade hon jätte fint. Inte i ett enda hinder förutom 1:an som stod väldigt taskigt och var ett räcke.

1,20 - ute
Hoppade 1:an hon hoppade jätte fint, 2:an rev hon lite slarvig var hon där, 3:an hoppar hon också jätte fint på. På 4:an ett helt vanligt räcke som vi kommer helt rätt på bara stannade hon på, helt förvånad. Lägger en volt tar det igen, hoppar 5:an en stor oxen som hon tvekar lite på jag lägger på benen och hon hoppar jätte stort. Kommer perfekt till kombinationen 6a och b. Där lägger hon i bromsen igen.

Det kändes precis som bensinen tog slut. Hon hoppade riktigt bra i 1,10 förutom att jag kunde vara mer observant så vi inte fick stoppet på 3:an.
När vi kom hem var hon lite snorig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0