Tävling Ringsjön

Idag har jag och Tari tillbringat största delen av dagen i Ringsjön. Vi åkte hemifrån vid 12 och var hemma halv 9. Lång men kul dag.

1m- 0+0 fel = 9:a av 14 placerade
Tari var jätte titig och stark och okoncentrerad på framridningen. Men inne på banan gick allting riktigt bra, jag red innanför överallt som jag planerat. Ingenting som var någonting vi bara flöt på. De som hände var att kombinationen var väldigt kort (märke de redan när jag gick banan). Så vi landade nästan i B-hindret men jag rätade upp mig och Tari la in ett litet galoppsprång, sen efter de blev hon jätte busig. På denna 1m bana var där två hinder som inte var högren än 50 cm, lönt? räknas de som hinder?

1,10 0+0 fel = 10:a av 9 placerade, sista ryttaren peta ut mig.
Tari var jätte duktig på framridningen. På framhoppningen hoppar hon sådär, men underlaget där var under all kritik. Hon stannade på oxern en gång. Sen hände inget mer än att hon hoppa konstigt.
Väl inne på banan var hon skit fin till 6:an en oxer som stod så det såg ut som man hoppade in i några bomvagnar. Där var också jätte mjukt och djupt innan den då många stannat på den, Tari tänkte vika av. Varav jag lägger på benen (vi var ganska långt ifrån hindret) Tari hoppar av långt innan hindret och hoppar jätte högt över den och jag kom lite i obalans. Sen i omhoppningen höll jag mig inte alls till planen, jag var tröt och lite ofokuserad så jag red lite mer runt om.

Jätte nöjd med Tari idag, vår första dubbelnolla i 1,10. Skönt att hon lyssnar på mig nu och allting bara går bättre och bättre. Nu är det dags för lite regionala tävlingar igen.

Kommentarer
Postat av: S O F I A -satsar till 100!

Nytt träningstips i bloggen som passar hopp- som dressyrryttare/hästar!

Jättebra för att få en mer lyhörd häst och för att träna på gemenskapen mellan ekipaget.



Att titta skadar inte ;D

http://sofiaelinab.blogg.se

2010-05-02 @ 00:56:56
URL: http://sofiaelinab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0