Treårstest Åstorp

Jag var som sagt var och var funktionär på Treårstesten i Åstorp som ägde rum i helgen som var. Jag tyckte det var väldigt lärorikt och intressant att vara med och hjälpa till. Man fick höra och se hur dom bedömde hästarna. Det var annars allmänt trevligt snack med domarna och alla andra. Det roligaste är att man får veta hur dom tänker som domare och deras åsikter.

Vi fick lite information om Taris föl av domarna Dom gillade henne, men tyckte att hon var för dagen sent utvecklad och hon är dressyrstammad men trotts de var hon bara 1 poäng ifrån att bli klass 1 i hoppning, i dressyren var hon dock sämre, riktigt kul att veta. Tari förärver tydligen sin hopptalang.

Här är filmen på när Neftys (Taris föl) rids på treårstesten, hon är väldigt lite riden. Det är inte jag som äger Taris föl utan det är Taris föredetta ägare.
(hoppfilmen och visning förhand har inte kommit upp än pga att det tar ungefär en dag att lägga upp ett klipp med så snabbt internet som jag har).  

Som tack för hjälpen på treårstesten fick jag dessa lindorna, det var ideellt arbete.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0