Carro träning Tari

Idag var det äntligen dags för en Carro träning med Tarisen. Tari var överlycklig!

Framridning:
* Övergångar/ Lyssna frammåt
* 4-5 steg i öppna, sedan rida frammåt, upprepa detta med jämna mellanrum. Gjorde både det i traven och galoppen. I galoppen behövde jag träna på det mycket tyckte Carro, Tari försökte bara försöka komma undan och vara lite "lat". Hon ville inte använda sina bakben.

Framhoppning:
Hoppade ett av räckena på en volt. Jobbade med att hon inte skulle kasta sig innåt och ha samma galopp hela tiden, några gånger kastade hon sig innåt och då bara bockade hon och lyssnade inte för min skänkel då blev det någon volt. Annars gick det bra.

Hoppning: 
Hoppade dem tre hinderna på linjen. Mellan första och andra var det 4 galoppsprång lite trångt, och mellan andra och tredje var det 4 galoppsprång jätte jätte trångt. Jag klarade att få in 4 och 4 första gången, underbar känsla, jag fick tillbaka henne precis som jag ville, hon drog inte alls iväg. Sedan höjde vi upp det till 1,10 och gjorde samma sak då med 3 och 3 galoppsprång fortfarande trångt till sista, även detta gick skit bra.

Efter detta hoppade jag banan jag ritade, sväv sväng från vänster till 1:an båge till 2:an sväng till 3:an och sedan runt om och hoppa samma hinder igen som hinnder nummer 4.  Även detta gick skit bra hon fick gå lite mer framåt hon vände fint, jätte fint. Allt flöt på och sedan på oxern kom vi av lite stort och det gick bra ändå hon hoppade super duper bra idag!

Jag insåg att jag inte har tränat henne sedan i somras, men det verkar bara gjort saken bättre! Mamma klanten trode inte att det skulle gå bra för Tari varit så busig därför vägra hon filma, någon hon ångrar, jag med!

Kommentarer
Postat av: Anonym

2010-11-16 @ 18:06:48
URL: http://tvillingryttsrns.blogg.d
Postat av: Anonym

Jag menade Gud vilken fin blogg:)

2010-11-16 @ 18:08:09
URL: http://tvillingryttare.blogg.se/
Postat av: Katrinne

Fin blogg! Surfade in på den idag! Kolla gärna in min blogg! Jag ska börja följa din och har lagt till den på Bloglovin! :)

2010-11-16 @ 23:28:45
URL: http://www.ryttarliv.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0