Dagens ridning

Idag regnade det och blåste, ibland önskar man att man hade ridhus. Det känns riktigt hårt att åka iväg till ridhus alltid. Men men...

Tari:
Hon gick jätte fint, mycket avsaktningar, hoppade ett litet lydnadshinder. Hon var super duktig. Jag har börjat göra mycket mer lydnadsövningar med mia hästar nu än innan, dom måste lyssna när jag vill att dem ska stanna. När man hoppar är det svårare att få dem att bromsa därför måste det fungera till 100% på marken först, men på tari funkar de väll 85%.

Cola:
Gjorde precis samma som med Tari. Cola är sämre på att lyssna så hon lyssnar bara cirka 50% på när jag vill att hon ska sakta av från tex galopp till skritt. Men hon var också jätte duktig. Jag red även lite snäva svängar över en bom i en 8:a.  Hon lyssnade super då och vände snävt samt bytade galopp över bomen!
Cola har blivit duktigare och duktigare.


(arkivbild)

Kommentarer
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Haha, fyfan vilken kass ursäkt! Alla hästar kan flippa, hur snälla de än är :S Och de borde väl ha sett att din häst blev uppjagad? :S

2010-11-06 @ 19:36:04
URL: http://linneabrandt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0