Dagens ridning

YES idag var det perfekt hemma ridningsväder! Så båda hästarna reds hemma, extra plus i kanten var att dem han bli det innan mörkret han komma.

Tari:
Hon var inte alls så busig som jag hade tänkt mig. Hon var jätte duktig, gjorde mycket skänkelvikningar. Jag måste tänka på att i vänstervarvet ska hon vara stäld innåt inte utåt! Hon gör det gärna automatiskt och detta blir ju i sin tur sned belastning. Hon tar inte den skänklen ordentligt som innerskänkel iheller, måste måste träna på!

Cola:
Hon var däremot mer pigg och busig. I början jobbade jag bara med att försöka få henne lugn och att få henne att slappna av ordentligt. Hon rycker ju en massa, jag måste tänka på att luta mig bakåt mer i dessa lägena. Sedan tsetade jag när jag saktade av att istället för att göra en vanlig avsaktning så flyttade jag henne några steg i öppna och vipps ryckte hon inte i avsaktningarna längre, ett jätte bra sätt som verkar fungera ypperligt på Cola. Återstår att testa vidare om det är lika bra än!

Kommentarer
Postat av: v e n d e l a & m a t i l d a

fin häst på bilden,är det din? ;*

2010-11-11 @ 20:07:28
URL: http://ponnyproffsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0