Denna lovdagen blev heller inte riktigt som jag tänkt mig..

Den började i Vantinge i ridhuset slutade på Akuten.

Vi skulle upp i Vantinge och rida i ridhuset. Där var en på ponny som hoppade, jag han inte mer än hoppa upp förrän hon på ponnyn började hoppa bana. Dem berättade inte var dem skulle hoppa och ingenting, utan betedde sig som dem "ägde ridhuset" fast fallet inte var så. Jag satt på Tari som sagt var, när den hoppade nära tari så reste hon sig lite. Sedan kom ponnyn till ett hinder med plastgrejor under där ponnyn tvärnitar och grusen slår mot plasten och detta låter mycket.

Varpå Tari får regällt damp, reser sig, bockar, hoppar och håller på och göra diverse konster. Det är inte det att hon gör så en gång utan flera gånger, och tillsluts klarar jag inte av att sitta kvar längre, hon hoppar dessutom väldigt högt från marken. Jag trillar av och Tari fortsätter göra sina konster runt i ridhuset ett bra tag, hon är ju heller inte den lättaste hästen att fånga in utan springer rundor och går inte att komma nära. Tillsluts får jag tag i henne.

Jag landade mjukt, det var inte de som var problemet. Antagligen när jag höll i tyglen har jag hållt kvar på något konstigt sätt eller de gjort något så att mitt lillfinger stod rakt ut och gjorde verkligen jätte ont i det. Jag hoppar upp rider ändå, ridpasset blir inte så länge, mitt finger gör så fruktansvärt ont.

Vi åkter till läkarstationen, läkaren tittar på det och vi får en remiss till röntgen. Röntgar fingret och det visar sig bara att det är en riktigt regäll stukning. Och tur var väll de för nu kan jag rida (men de hade jag gjort ändå).
Men jag har än jätte ont i fingret. Så Cola fick en ofrivillig vilodag, skönt tyckte säkert hon!

Buse Tari

Kommentarer
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Skönt att det gick såpass bra ändå! Och jobbigt med folk som inte tar hänsyn till andra :S Vad sa de när du flög av?

2010-11-05 @ 19:24:17
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Lina S

fy så trist! :(

2010-11-05 @ 22:51:34
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0