Dagens ridning

På banan här hemma har vi ställt en 4 studs, jag studsade den för ett par dagar sedan. Så jag tänkte att jag kunde göra samma sak idag då med Cola precis som tidigare. Jag blir så förvånad varje gång, jag kan inte annat än att sitta och le.

Jag styrde mot studsen hon gör det lekande lätt (den var låg då), höjde upp så hindret längst bak var 80 cm och näst längst bak 70 cm och dom två längst framme är cirka 30 cm. Hon hoppar super duper bra då, över det tredje hoppar hon lite större, landar 10 cm innan sista hindret och reaktionen fanns där och vips var vi över det. Hon gör allting så lekande lätt.

Idag tränade jag även på att korta galoppen i högervarvet går det inte jätte bra, hon är svag där. Men i vänstervarvet kan hon galoppera på stället när jag kortar henne, där kan jag korta henne hur mycket jag vill. Jag tränade även på skänkelvikningar idag, visst dom kan bli bättre men Cola är så duktig.

Jag kännar att jag har lite bildbrist...

Kommentarer
Postat av: michelle :)

härlig bild :D

2010-10-15 @ 23:49:22
URL: http://mittridliv.blogg.se/
Postat av: Sisterhood

Härlig bild där vid vattnet =)



Mvh Sisterhood - En dressyr/hoppryttare & en bartenders vardagsblogg..

2010-10-18 @ 11:17:06
URL: http://www.siisterhood.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0