Dagens ridning

Idag fick båda hästarna gå hemma på banan, hoppade en liten studs med Cola.

Jag bara älskar hennes inställning till allting så länge man sitter på hennes rygg. Hon gör allting så enkelt, man märker nästan inte att man hoppar en liten studs hon bara galopperar på som vanligt, hon är inte tittig för någonting överhuvudtaget. Vilket jag tycker att är väldigt skönt.

När vi var på stranden gillade Carro hennes inställning också, hon bara sprang på hela tiden, hon är inte den som saktar av och visar att hon är trött, nej hon ger järnet istället och ska vara den som är längst fram. Behöver jag nämna att jag hade svårt att minska galoppen på stranden? Det var ett faktum, men när jag väl fick tag på henne ordentligt så minskade hon bra.

De senaste dagarna har det gått bra UTAN några rymlingsförsök. Cola går numera ut till hagen med vanligt grimskaft och in från hagen med hingstkedja. Allt för att hon inte ska få slita sig..

Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn Kingslandmössa ifrån Hippoteket!

varför sliter hon sig på invägen från hagen? :P

2010-10-10 @ 21:33:16
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: fredrika

härlig bild!

2010-10-11 @ 23:22:34
URL: http://fredrikawallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0