*



vad har hon för brister tycker du? :)

Jag var lite otydlig i förra inlägget, tänkte jag skriver lite om Colas brister här därför.

* Hon är svag i sina bakben, har därför svårt att korta sig.

* Hon är svår att svänga för ytter, känns som hon inte riktigt förstår (nu menar jag skarpare svängar).

* Hon lyssnar inte för skänklarna, hon reagerar senare. Pang och det måste hända något.

* Svår att svänga överhuvudtaget.

* I galoppen när man svänger går hon på höjden och går inte framåt

Det var vad jag kan komma på just nu. Alla dessa bristerna kommer givetvis att förbättras med träning och antagligen försvinna. Man ska ju inte glömma att Cola bara är 5 år och att jag har idag exakt haft henne i tre månader!


Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn Kingslandmössa ifrån Hippoteket!

Okej! :) Jag ser det inte som brister hos en så ung häst. Känner igen mycket hos min, men där är huvudsaken att försöka få henne avkopplad. Det är ju sånt här man ska jobba med. Vad vore en häst utan "brister"? :)

2010-10-01 @ 21:46:22
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0