Klippmaskin

Jag fick en fråga om vad för klippmaskin jag använder, det var precis vad jag hade tänkt skriva ett inlägg om så därför gör jag det nu.

Vi har en från Delaval, elklipper CC320

Fakta från Delavals hemsida:
Välklippta djur är enklare att hålla rena och är friskare. Den starka 320 Watt motorn gör att klippningen går snabbt och effektivt. Saxhuvudet kräver minimalt med underhåll. Knivsetet är konstruerat för att ge ett bra klippresultat under alla förhållanden. Elklipper CC320 är utrustad med ett patenterat skärhuvud som arbetar med låg spänning. Klipphuvudet kan bytas ut mot ett saxhuvud för får.

Jag tycker att klippmaskinen är bra, vi skickar iväg skären ibland och slipar dom så att dom tar ordentligt.
Dock har jag aldrig annars använt någon annan klippmaskin, men när många klipper blir det randigt och fult, när jag klipper med denna maskinen blir det inga linjer eller fula sträck.

Så här ser vår klippmaskin ut efter Cola är klippt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0