Carro träning Cola

Igår tränade jag Cola för Carro.

Framridningen gick mest åt till att öka och minska galoppen, det först nämnda är inte så svårt. Men att minska, där är det mer problem. Visst det går men det kan ta halva ridhuset, inte så speciellt kul. Det gick bättre ju längre tiden gick.

Började sedan hoppa, hon var lite ouppmärksam i början, men det blev bättre och bättre. När vi hoppade banan klantar jag mig på den vita oxern, jag glömmer benen helt och hållet. I kombinationen gör jag där också ett fel, jag tar en förhållning och det ska man ju inte göra på en unghäst, hon ska få "tänka" av sig själv. Hon har svårt för att korta sig och sätta bakbenen under sig och detta blir då ett litet problem när vi hoppar. Hon måste helt enkelt bli starkare. Men hon är bara 5 år och riden i lite mer än ett år!

Lite andra reflektioner av träningen:
* Tempot varierar väldigt, måste försöka ha jämt tempo.
* Min blick är urusel ibland, mina skänklar även så.
* Ibland "går" jag före henne.
* När jag ska byta galopp lutar jag mig framåt och tittar ner.
* Jag måste träna på att öka och minska mycket mer, Cola måste bli riktigt uppmärksam på mig.

Det var inte min och Colas bästa träning, men man kan inte alltid vara på top, mycket att tänka på med stort prov precis innan, mamma var inte med.

Kommentarer
Postat av: Lina

äsch det är inte så illa! jag tycker ni är duktiga :)

2010-09-18 @ 19:29:06
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Bella-skötare på welshponnyn Amour

var gärna med i Veckans blogg hos mig :D

2010-09-19 @ 11:02:26
URL: http://stoet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0