Dagens ridning

Idag red jag Cola i ridhuset.
Det gick mycket bättre idag i ridhuset än förra gången. Det märks extremt mycket i ridhuset när hon går på två spår i avsaktningar och igångsättningarna. Vi jobbar på att hon ska gå rakt. Hon gör även jätte bra öppnor och lite slutor, hon förstår precis vad hon ska göra och är väldigt arbetsvillig. Men avsaktningarna från ökad galopp går lite mindre bra ibland, hon fortsätter rusa, hon måste lära sig att lyssna på mig.

Jag tränar numera mycket avsaktningar och igångsättningar, hon måste lära sig att lyssna på mig och få mer muskler och ökningar och minskningar, kommer man nära ett hinder är risken stor att hon river för hon kan inte korta sig tillräckligt Men vad ska man egentligen begära av en 5-åring som man haft i snart tre månader?

Jag älskar vissa av hennes galoppombyten på medellinjen, hon bara gör världens hopp och bytar. Ibland när man gör igångsättning från skritt till galopp studsar hon väldigt mycket också.

Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn Kingslandmössa ifrån Hippoteket!

Låter kul! :) Övergångar är väldigt nyttigt

2010-09-25 @ 21:48:56
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Anonym

sv: okej , så är det säkert och det är ju det som är det viktiga :)

såg det på ett täcke från gekås igår, min häst fick skav av det men inte av täcket från hööks (som var dyrare) det var helt annurlunda vid manken. det är helt klart värdt att köpa det dyraste nån gång ibland fr det är ju bäte kvalite. :D

2010-09-26 @ 15:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0