Tävling Trolleholm

Idag var jag och Cola och tävlade i Trolleholm, första inne tävlingen och vi har bara tränat inne en gång.

1m- 4 fel
Hon ville inte alls gå frammåt på framridningen, på framhoppningen fick jag inte ens henne i galopp (hon är jätte enkel att fatta galopp på annars men ack nej), fick travhoppa räcket lågt så hon landade i galopp sedan forstätta på de spåret. Jag har ju ridit henne utan både sporrar och spö. Inne på banan gick det också segt, hon var inte riktigt vaken. Sprången hoppade hon fint, men mellan hinderna känndes allt jätte konstigt. Hon kom nära ett räcke, jag red lite dåligt där och iom jag hade dålig fart kom hon inte upp och därför trillade den ner.

1m- 0 fel
Denna gången hade jag spö, det var en helt annan häst på framridningen och framhoppningen. Allting gick perfekt där, jag behövde inte använda spöet jätte mycket utan mest peta till henne med det på bogen när hon inte riktigt reagerade när jag skulle sätta igång henne från tex skritt till trav.
Inne på banan hoppade hon jätte fint, allting stämde perfekt. Förutom till kombinationen där var det oxer in och två galoppsprång jag höll i henne lite in, så hon kom nära det och på så sätt fick långt till B-hindret med det var inga problem alls.


Vi fick vår 2:dra nolla i 1m, det var våran fjärde tävling tillsammans!

Kommentarer
Postat av: proffsen - vi som slår hål på myterna!

Snittsig blogg!

Allihopa kika in på våran blogg, där finns massor att lära, roliga diskussioner, tips & trix & ja, allt som har med hästar att göra!

Vi har även en ny kategori på bloggen!



OBS! Bloggen var tvungen att startas om därför så få inlägg, men de kommer! ;)



Ha de bra.

Proffsen - vi som slår hål på myterna!

2010-09-04 @ 18:52:25
URL: http://proffsens.blogg.se/
Postat av: Lina

Grattis

2010-09-04 @ 20:26:23
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Sisterhood

Fin häst du har! =)



Mvh Sisterhood - En hopp/dressyrryttare & en blivande bartenders vardagsblogg..

2010-09-05 @ 13:22:05
URL: http://www.siisterhood.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0