Tävling Viarp

Idag var jag och Cola i Viarp och tävlade, där gick några klasser efter laget var klart.

När vi ringde dit sa dom att klassen jag skulle hoppa skulle börja kl 2, klockan kvart över 1 började klassen. Som tur var hade vi redan anlänt till tävlingsplatsen. Det hatar jag när dem man ringer till i sektariatet inte vet hur långt dom har kommit och inte kan beräkna tider. I kulla lurade dom oss rejält en gång. Sedan man har börjat använda sig av online på equipe är det sjukt mycket lättare att planera.

Men Viarp vet ju inte vad datorer är för någonting, dem lever ju i medeltiden ännu. Dem hade idag ingen kol alls på framhoppningen det var mellan 10 och 14 någonstans dem skulle kalla in nästa? Normalt. Sedan frågade vi om dem hade prisutdelning innan unghästarna, de visste dom inte i sektariatet. Var på vi pratade med banbyggaren, han trodde dem hade de innan unghästarna? Tror man bara i Viarp?

Framhoppningen och tävlingsbanans underlag var VERKLIGEN under ALL kritik. Mjukt, halt och en massa skit!. Dom gjorde inget vid banan mellan klasserna. Mamma (vi tävlar verkligen inte för Viarp) var inne på banan och försökte rätta till underlaget (Hej, vad gjorde alla banpersonal? om där var några). På framhoppningen, flyttade mamma och några andra oxern, tror funktionärerna kunde göra något? nej, dem tittade på.

Nu till resultaten...

1m- 4 fel
Jag feg red på framhoppningen, hoppade bara väldigt lågt där. Jag red skit i denna klassen. Hoppade 1:an, trodde att 2:an var ett annat hinder än vad det verkligen var, insåg vilket det var lite väl sent. Var på Cola tappade galoppen och vi fick travhoppa de men det gick kalas, Cola ställde upp. Men iom det blev fel på den linjen så tappade vi till nästa linje, och där blev ett ner.

1,10 DEBUT -8 fel
Hoppade fram ännu mindre denna klassen, vågade verkligen inte riskera något hoppade säkert bara en 60-70 cm. På banan till första hindret fick jag inte fram Cola riktigt hon bara studsade, vilket i sin tur ledde till att vi inte fick något bra avstånd på den, och den trillade. Sedan trillade ett annat räcke också. Men hon var super fin, oxrarna hoppade hon skit bra på, nästan för bra ibland för hon höll på att hoppa mig ur sadeln!

Man måste gå runt hela ridhuset för att kunna stå på läktaren och filma, detta han givetvis inte mamma som hjälpte mig på framhoppningen, så där blev ingen film idag!

Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn Kingslandmössa ifrån Hippoteket!

usch det låter som en hemsk tävlingsdag!!! tycker du gjorde bra ifrån dig då. jag hade blivit så arg att jag säkert intwe kommit över första hindret. bra kämpat

2010-09-26 @ 19:47:42
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0