Dagens ridning

Idag blev alla hästarna skodda! Underbart och dem blev av med snö sulorna (på tiden)! Så det var underbart!

Pralin och Tari fick vars ett lätt pass hemma på banan, vill inte rida dem för hårt när dem är nyskodda och det var precis vad dem behövde idag! Dock kommer jag på att jag ska rida så väldigt sent på kvällen så jag började 17:00 med att gå ut i stallet. Lite för sent och sedan hinner man precis rida två innan det är mörkt. Idiotiskt jag måste börja lite tidigare med att rida. Men allt annat kommer i vägen! Nu var ju hovslagaren här innan och sånt och hästarna ska hinna vara ute och ja, det blir mycket!

Jag var i alla fall överflitig på förmiddagen. Han tvätta täcke, räfsa massor löv i rabbatterna.. Kände mig riktigt flitig faktiskt!

Kommentarer
Postat av: Nadja

Har tänkt på en sak. Du har ju skrivit flera gånger att du hamnar i en framåtlutande position alldeles för lätt, men kan inte det ha något med handduken att göra? Om den lyfter upp bakvalet så att sadeln lutar lite fram, att sitsen på sadeln inte är rak, kan det inte ha med det att göra?

Själv har jag precis bytt sadel för att jag trodde att jag hade en urdålig balans, men det blev mycket lättare när jag red i en sadel vars sits inte gick som i en uppförsbacke...

2011-04-05 @ 06:19:47
URL: http://nadjaeriksson.bloggplatsen.se
Postat av: jessica

fin häst!

Jätte fin header!:D

2011-04-05 @ 18:13:35
URL: http://dalaryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0