Dagens ridning

Först red jag Tarisen hemma, inget speciellt att säga om ridpasset. Det känns som det blir ungefär samma sak varje dag man skriver om då! Tråkigt..

Till Pralin där även kameran hängde med ut! Hon lyssnade ganska bra på mig i början av ridpasset. Tills hon lägger tungan över bettet. Hoppar av fixar till det och spänner upp bettet ett hål på varje sida som jag hade det tidigare. Och det var inget bra, Pralin blev mer segstark då. Hoppade av, lossade det igen och satte istället på snook remmen på tränset och då blev det mycket bättre! Så jag red med det så! Hon gick lite lätt bara. Vi tog även ett litet språng för hinderna kom ut igår och jag kände för det, men endast ett språng för hon tränade igår..

Galopp volt. Önskade att jag hade böjt mer på armbågarna och haft händerna högre upp och tummarna mer uppåt samt lutat mig mer tillbaka (men jag lutar mig mycket bättre tillbaka nu!)

Språnget vi tog! Tycker att Pralin ser så härlig ut på bilden, öronen framåt och högt över hindret. Det jag hade önskat av mig själv är att jag inte gick så långt fram med överlivet och att jag tittade rakt fram istället för neråt.. Skänkeln kunde också varit stabilare..


Kommentarer
Postat av: ¤ successryttarna ¤ Nanna

Frågestund hos Successen!

http://successen.blogg.se/2011/april/bevakarna-fragar.html

2011-04-03 @ 21:05:40
URL: http://successen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0