Gårdagens träning med Tari

Igår tränade jag som sagt var Tarisen i Åstorp.

Träningen gick riktigt bra. Jag tyckte att Tari för en gångskull gick ganska bra i galoppen. Hon försöker slinka undan allt arbete hela tiden. Gör man skänkelvikningar osv så böjer hon på halsen för att slippa arbeta. I galoppen fick jag rida på en volt och då skulle jag använda inner skänkel och ytter tygel och få henne att svänga för de hjälperna och det tog sin lilla tid innan Tari ville acceptera det och när hon väl gjorde det så gick det riktigt bra.

Hoppade lite små hinder med snäva vägar, sedan fick jag lov att göra samma sak fast jag skulle ta bort två galoppsprång och det fick absolut inte lov att gå fortare och det skulle vara lika kontrollerat. Då gäller det att försöka svänga i tid...

Hoppade sedan en linje, sånna linjer jag ogillar. Dels stod hinderna nära väggen och dels stod dom på snedden så man var tvungen att svänga tidigt på kortsidan för att komma rakt på första hindret och sedan var det på båge till andra hindret och då gällde det att rida ordentligt på bågen. Det är just det jag tycker är svårt. Började att hoppa med räcket som första hinder och då gick det kalas första gången. Andra gången drog Tari iväg och då fick hon stanna och rygga några steg. Sedan hoppade jag det igen och det gick kalas! Hoppade det med oxern först och den kom snabbt ur svängen och den bommen föll en gång, jag red inte riktigt ordentligt. Men nästa gång gick det jätte bra!


Jag vill hoppa utomhus nu! Snart är det två år sedan kortet är taget... Dagen efter min 18-års dag! Jag firade min 19-års dag på samma ställe, på samma tävling! Men min 20 års dag som är om 11 dagar ska jag fira på ett annat ställe! Spännande värre, jag tror jag börjar komma in i 20 års krisen med!

Kommentarer
Postat av: Moa

Grym design du har på din sida. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2011-05-08 @ 13:31:23
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0