Maria träning Pralin

Vad gör man om inte åker på träning en lördag eftermiddag när det inte är tävlingshelg? Träning och tävling är livet! (nästan i alla fall) pss.. så länge man sitter på hästen...

Till träningen idag, jag kan medela att jag satt kvar hela träningspasset, hästen stannade inte, hästen rev inte. Bara så ni vet..

Började rida fram henne och hon var stel och seg dragig i munnen som vanligt. Sen tyckte Maria att vi skulle testa ta ner bettet ett hål på varje sida.. (jag tyckte det kom extremt långt ner men men värt att testa i alla fall) Vilken skillnad det blev på Pralin! Det var inte samma häst jag satt på tidigare. Hon blev nästan till och med överlydig hon ibland bara får för sig att sticka iväg med mig..

Hon gick riktigt fint! Började sedan hoppa och där kom ett nytt problem. Tidigare har problemet varit att jag inte får stopp på henne. Nu var plötsligt problemet att hon var överlydig och gick för sakta innan hinderna. Så nu fick jag rida på lite mer utan att stressa henne. Hon hoppade jätte bra! Sedan dröjde det ett tag så tog vi av snokremen på tränset också, många förändringar. Maria tyckte att Pralin fokuserade aldeles för mycket på mig och inte alls på hindret. Sedan hoppade jag en bana och Pralin hoppade jätte bra, men ryttaren kom inte riktigt ihåg hela banan.. Sånt som händer!

När jag skulle trava av henne så helt plötsligt fick hon en jätte dressyrgång hon gick inte lika trippigt som hon gick tidigare på passet utan hon riktigt släpte ut och hon gick till och med riktigt fint på tyglen! Det pratades lite om att göra om henne till dressyrhäst men den idén ogillar jag starkt!

Pralin har jag haft sedan början på Januari och utvecklingen har varit enorm på henne, även på mitt sätt att rida henne!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är med och tävlar om ett valfritt pris hos superdupershop.blogg.se, var med du med och få chans att vinna just det du vill ha! :D

2011-04-03 @ 00:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0