Numera lever man som 20 åring!

Helgen spenderades som sagt var på tävlingar på HFRK!

Igår (söndag) var det även min 20 års dag! Prisutdelningen var faktiskt rätt rolig. Tari hoppade sjukt fint i klassen på söndagen och var felfri och det räckte till en 2:dra plats! Vi fick jätte stora rosetter och sedan var det dags för prisutdelning. Jag fick fina kommentarer om rundan. Sedan så sa dommaren: Matilda, lyssna riktigt noga nu.. Varpå dem satte på låten Congratulations och alla som var på läktaren apploderade. Sedan sa dommaren jag har suttit här och letat igenom alla som tävlar här och hittade att just lilla du fyllade 20 år idag! Haha

Resultat: Regionalt meeting
Lördag
Kval 1  1,10 - 12 fel
Kvalet gick sent på eftermiddagen jag hoppade vid 5-6 tiden. Tarisen var överladdad och spänd och gjorde inte många rätt. Hon bara rusade och tre bommar föll. Hon bara drog iväg och hoppade flackt. Inget bra alls!

Kval 2 1,10 - 0+0 fel
Denna klassen hoppade jag vid 9-tiden på kvällen, behöver jag nämna att tävlingarna startade kl 8 på morgonen! Här var Tari inte alls lika överladdad och jag fick till en nolla och låg på placering när vi åkte från tävlingsplatsen och 5 ekepage återstod men någon av de sista petade ner mig.

Söndag

B-final 1,10 - 0+0 fel 2:a
Här stämde allting perfekt och Tari hoppade super fint och jag red ganska bra, hon försökte dra iväg någon gång men jag tyckte vi löste det bra och det räckte till en andra plats! Första reg placering på storhäst!

Det känns verkligen som massor har lossnat nu och att vi är på väg åt rätt håll!  Gästerna kom vid 3-tiden på söndagen och själv var man hemma vid 5-tiden, snacka om att pappa fick underhålla dem ett bra tag innan vi kom hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0