Tävling Åsbo RF Pralin

Idag var jag och Pralin i Åsbo RF och tävlade.

Jag har insett att väldigt många på lokaltävling har inte insett grejen med ridning.. Man ska SITTA på hästen..INTE ligga på marken och äta grus. Där var i alla fall sjukt många lösa hästar! Allmänt väldigt många som inte hade koll på sina hästar.

Framhoppningen var ute= många pigga hästar. Själva tävlingsbanan var inne. Kanske värt att tillägga!

0.90 - 0+4 fel
Super runda i första fasen. Hon hoppade jätte fint, kom lite stort på vissa oxrar men det löste sig! I andra fasen var där en höger sväng vid dommartornet som förövrigt var i en hörna PÅ banan.. till ett räcke och högersvängar och räcke och Pralin slutar oftast med rivning. Vilket det blev här, hon var inte i det mycket. Hon hoppade högt och fint över alla andra hinder

1m - 0+4 fel
I denna klassen fick vi till den jämnare och finare och bättre i första fasen tyckte jag. Detta trots att hon lyckats med fenomenet att lägga tungan över bettet två (!) gånger på framridningen. I andra fasen var min plan att rida som i första fasen. Pralin är fortfarande aldeles för orutinerad för att göra några svängar med och rida fort med, det ska jag inte och det gjorde jag inte iheller. Dessutom fanns det inte mycket att göra på banan. Här händer samma ska som i 90, ett räcke ut högersväng kommer hon i korsgalopp till, jag fick inte ordning på galoppen och bommen faller... Jag vet om att högersvängar är svåra för henne.


Pralin har i alla fall en suverän inställning och är jätte duktig på att trampa om och klara hinderna på ett så bra sätt som möjligt! hon har dessutom utvecklats enormt mycket under dessa tre månaderna jag haft henne!

Film och bilder existerar inte i Åsbo RF inomhus deras ridhus är lite ehm osmart byggt, man måste typ igenom stallet för att komma upp på läktaren och då måste man gå runt hela ridhuset från insläppet på banan för att komma dit och det är lite omöjligt när det bara är jag och mamma på tävling...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Fin blogg! :) Kul att det gick rätt bra på tävlingen :)

2011-04-11 @ 15:57:18
URL: http://jennycarlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0