Vad döljer sig under sadlen

När jag rider ser det ut så här under min sadel..

men nu till frågan vad döljer sig?

En akton pad, det är ganska självklart. Men längst bak vid bakvalvet har jag en liten detalj. En gästhanduk i foté ihop vikt. Många toppryttare har man sett rider med en handuk vid bakvalvet för att få sadlen lite högre där bak. Det gör även jag! Men jag har valt att gömma min handduk under padöverdraget! Smidigt och bra. Handduken kan på så sätt inte flytta sig och syns inte iheller!

Det gör en skillnad på 1-2 cm i höjd där bak och jag tycker att när man rider så gör det stor skillnad. Det är även bra för er precis som jag som sitter lite för långt bak i sadlen ibland. Nu kommer man automatiskt längre fram i sadlen iom att den är lite högre där bak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0