Dagens träning

Idag var jag iväg och tränade Tari. Kan säga att det gick både bra och dåligt och jag fick göra det jag inte ville göra fast det var inte så farligt (rida utan stigbyglar).

Anledningen till detta var att igår sprang jag 8,2 km IGEN, med en kropp som sa nej, nej, nej efter 100 meter. Så jag pressade mig själv lite för mycket och efteråt kunde jag knappt stå på benen, hela kvällen igår och morgonen idag kunde jag inte gå. Jag haltade omkring här hemma pga träningsvärk.

Åter till träningen..

Tarisen är ju lite som hon är och kan få för sig att bara springa iväg och ha sig och inte vara rak och såna saker som hon ska vara. Men det gick bra efter ett tag. Sen lyckades jag inte riktigt med det jag skulle i galoppen, jag släppte stigbyglarna (skulle det) och vipps får man mycket mer kritik, men tillsluts fick jag en riktigt riktigt bra känsla där också.

Sedan började jag hoppa. Där var först en bom och sedan en bom på sockerbitar och 6 meter till en oxer. Dem första gångerna gick det ganska bra. Sen en gång låg oxern på 1,10. Då lyckas vi ta det på studs istället för att ha in ett galoppsprång. Det gick det med, men så fick jag inte lov att göra (då ville dem inte titta på mer). Sedan höjdes det lite till och längdes och det gick jätte bra..

Hoppade sedan en linje med tre hinder och fyra galoppsprång mellan, där gör jag en gång så jag inte får lov att göra, jag red iväg på tre istället. Även det gick bra, men jag fick göra om och ta det på fyra istället och även det gick jätte bra.

Kommentarer
Postat av: Louise-hästblogg

va roligt att träningen gick bra ändå trots din träningsvärk :P



haha, shit duktigt att pressa sig så :P eller ja kasnke inte egentligen med det är ju en bra bit att springa! Impressed!

2011-08-25 @ 13:38:42
URL: http://atlantico.blogg.se/
Postat av: tilda&erica

Nu har vi "veckans blogg" tävling på www.hopprytttarna.blogg.se, var gärna med!

/ Tilda&Erica

2011-08-27 @ 18:14:05
URL: http://hopprytttarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0