Gårdagens träning med Cola

Igår var jag och tränade Cola. Det hela började inte så speciellt bra. Sen var jag redan innan jag han ut i stallet (lyckat Matilda). Sen på väg in i stallet möter jag en självmordsbenägen fågel som flyger rakt in i mig och dör, varpå jag får PAANIIIK. Hoppar ut från stallet och sen tar det flera minuter av trevande innan jag vågar gå in i stallet igen. Jag viste ju inte om fåglen bara fått en chock, men tydligen hade den dött. Så mamma fick komma och ta den..

Sen gick träningen inte super bra, jag red väldigt allmänt dåligt. En sak som var positiv var att jag slapp rida i ösregn som jag fått göra de senaste gångerna. Vist är det kul att rida ute, men i ösregn. Fast allting känns mini litet när man kommer in i ett ridhus, nu när man är van vid enorma utebanor.

Cola första ridpasset, mycket har förändrats sedan den dagen..

Kommentarer
Postat av: Louise-hästblogg

haha oj! Gu va läskigt!! Förstår att du blev aningens rädd ;) haha



Va roligt förresten att hitta en till som tävlar hoppning storhäst!! :) precis en sån blogg jag gillar!! Blir att följa via bloglovin :)

2011-08-21 @ 12:16:13
URL: http://atlantico.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0