Hur går det med Pralin?

Det går bättre och bättre med Pralin. Pralin köpte jag i Januari iår och hon köptes som "projekthäst". 

Pralin har testat väldigt mycket olika taktiker med mig, i början stegrade hon sig. När det inte funkade valde hon att försöka skena med mig istället. När det heller inte funkade så började hon springa från banan till stallet och nu när det inte funkar så försöker hon göra diverse olika hopp, bock, skutt och konster. 

På hinder har Pralin alltid varit super ärlig och hoppat i nästan alla lägen. Vi har även kommit på att hon är väldigt känslig för skuggor, är där skuggor innan hinderna så hoppar hon konstigt eller uppfattar inte hinderna riktigt som hon ska. Vi tror att detta till viss del beror på hennes orutin. 

Jag har även haft stora bett problem med Pralin, det hela började med att hon lade tungan över alla bett och nu har vi äntligen hittat något som funkar!

Om vi går till tävlingsresultat så sedan januari har vi nollat fyra 90 cm klasser, vi har även en 8:plats i 1m. Jag har valt att inte starta henne högre än 1m pga att när vi köpte henne så var hon inte riktigt igång och sen vill jag inte "bränna" henne utan målet är att få stabila rundor och sedan testa gå upp till 1,10. 

Årets mål är att nolla 1,10 med Pralin. 


Denna bilden tycker jag är super bra på Pralin och den finns utskriven och inramad på mitt rum.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0