Köra till träning/ridhus själv? Klara sig själv?

Idag har jag kört till träningen i Åstorp (min bror åkte med som moraliskt stöd). Dock var det bara stöd under åkturen då han satt i bilen och lyssnade på radio hela tiden jag tränade.

Jag har börjat träna på att köra själv (med någon annan i bilen), till träningar och till ridhuset. Detta för att jag så småningom ska bli så säker så jag kan köra helt själv till träningar och ridhuset när det finns behov för det. Jag är inte glad för att köra bil överhuvudtaget. Jag kör nästan aldrig, finns det någon annan som kan köra varför ska jag då köra? och ja, jag har körkort och har haft det i två år vid det här laget..

Jag har även funderat nu när man får göra precis allting själv. Tänk vad mycket nytta man har av sina föräldrar, speciellt min mamma. Nu när man inte har henne med sig måste man lasta hästen själv, stänga efter hästen själv, sadla själv samtidigt som man håller i hästen osv.. Det hela blir så mycket besvärligare utan hjälp.

Jag har kommit fram till att Tari kan jag nog köra själv, hon kan man både lasta och lasta av själv utan att det händer någonting, man kan även hoppa upp på henne och hon är inte speciellt "farlig"...

Dem andra två tror jag inte vi nämner. Cola är unghäst och står fortfarande ganska ostadigt i transporten under färd och mina ganska plötsliga inbromsningar i kombination med det är inget bra, därför kör jag inte Cola.

(jag och cola)

Pralin har jag dock kört, men har lite problem med allt runt omkring, måste träna på det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0